Receptioniste Monica komt uit de regio en weet welke impact schade kan hebben

Monica Groot is receptioniste bij Centrum Veilig Wonen. Zij heeft het eerste contact met bezoekers en collega’s die het bedrijfspand in Appingedam binnenkomen. Monica helpt bezoekers verder door vragen te beantwoorden of door de juiste collega in te schakelen om de bezoeker van dienst te kunnen zijn.

Receptioniste Monica komt uit de regio en weet welke impact schade kan hebben

 

“Het is erg afwisselend werk omdat je met zo veel mensen te maken hebt. Of het nou een vriendelijke ‘goedemorgen’ is voor een collega, of het helpen van een bezoeker. Het werk is erg gevarieerd. Zo ben je een vergaderzaal aan het inplannen voor een collega, terwijl er een moment later een bezoeker een formulier komt afgeven bijvoorbeeld. Ik help graag, en dat komt goed van pas in mijn functie als receptioniste en binnen Centrum Veilig Wonen als organisatie.”

Monica weet dat niet iedereen met een goed humeur naar Centrum Veilig Wonen komt. “Veel bezoekers hebben schade. Ik kom uit de regio en weet welke impact dat kan hebben. Ik begrijp dus best dat het niet voor iedereen plezierig is om naar ons kantoor te gaan, maar ik doe wel mijn uiterste best om iedereen zo goed mogelijk te helpen. Een praatje maken is erg belangrijk, daar probeer ik ook tijd voor vrij te maken. Of dat nu op kantoor is of aan de telefoon, want ook aan de telefoon probeer je de beller natuurlijk zo goed mogelijk te helpen.”

Maak kennis met je toekomstige collega’s